چگونه از فضای کمد استفاده بهتری داشته باشیم؟

افراد ممکن است گاه به دلیل کمبود فضای لازم یا انبوه بیش از حد لوازم به فکر استفاده بهتر یا حتی چیدن درست و اصولی کمد خود بیفتند.عده ای هم به دلیل توجه و علاقه به نظم و ترتیب درست در چینش به فکر جست و جو درباره راه حل هایی برای داشتن کمدی مرتب تر و با فضای بیش تر می افتند. تفاوتی ندارد از کدام دسته باشید ولی می توان گفت شاید حتی یک بار تجربه گیر افتادن در بین انبوه لوازم و وسایلتان که با کمبود فضای کمد به سختی کنار هم قرار گرفته اند را داشته اید. در این مواقع شاید توانست با پاسخ به چند پرسش مناسب مانند: چگونه از فضای کمد خود استفاده بهتری داشته باشیم؟ چگونه مناسب ترین چیدمان را برای کمدمان انتخاب کنیم؟ چه راهکار هایی برای استفاده بهینه از فضای کمد وجود دارد؟ و پاسخ به پرسش های دیگری از این قبیل بتوان در وضعیت حاکم تغییری اساسی ایجاد کرد.

رگال اضافه کنید

همگی می دانیم که لباس ها بخش زیادی از کمد دیواری را اشغال می کنند و در بیش تر مواقع نیز حجم لباس ها از حجم فضای موجود بسیار بیش تر است که همین موضوع باعث آشفتگی و ایجاد شلختی درون کمد می شود. گاه لباس ها به سختی کنار هم قرار می گیرند و بعد ها برای یافتنشان دچار مشکل می شوید و گاه نمی دانید با حجم اضافه ی لباس ها چه کنید. در این مواقع بهتر است که اگر کمد دیواری شما تنها یک ردیف رگال بالایی دارد رگال دیگری در قسمت پائین تر کمد به آن اضافه کنید و اگر علاقه دارید جلوه زیبا تری به کمد خود دهید می توانید قسمت بالایی و پائینی کمد را به دو بخش تقسیم کنید و سپس رگال اضافه را قرار دهید.

از درب کمد بهترین استفاده را ببرید

از درب کمد بهترین استفاده را ببرید

درب کمد ها اکثرا برخلاف کاربرد مفیدی که می توانند داشته باشند نادیده گرفته می شوند و استفاده کاربردی ندارند در صورتی که استفاده از فضای پشت درب کمد در مواقعی که فضا محدود است می توانید یکی از بهترین کاندید ها برای نظم بخشیدن و افزایش فضای محدود شما باشد. می توانید با اضافه کردن آویز شال یا روسری درب کمد را برای قرار دادن شال یا روسری مناسب کنید. حتی می توان با اضافه کردن جاکفشی دیواری چند کفش یا اشیای کوچک درون آن قرار دهید.

 

“بسته بندی حرفه ای هزینه نیست، حفظ سرمایه شماست”

خدمات بسته بندی حرفه ای باربری و اتوبار بهار

 

هیچ فضایی را از دست ندهید

شاید خیلی از ما فضای بالای کمد را به دلیل ارتفاع زیادی که دارد و دسترسی را برایمان مشکل می سازد نادیده بگیریم اما باید به خاطر بیاوریم که در چیدمان درست و مناسبی که می خواهیم حداکثر استفاده را از فضای کمد داشته باشیم نباید حتی کوچک ترین فضایی مانند گوشه های کمد را از دست دهیم. قسمت بالای کمد شاید ارتفاع زیادی داشته باشد و برای چیدن وسایلی که به طور روزمره از آن ها استفاده دااریم مناسب نباشد و حتی چیدن آن ها در آنجا تنها باعث ایجاد شلتخگی و برهم زدن نظم شود اما برای قرار دادن باکس هایی که وسایل کم استفاده تر و آرشیوی درونشان قرار گیرد بسیارمناسب است. باکس هایی که لوازم را درون آن قرار دهید خود انتخاب بسیار مناسبی برای صرفه جویی در فضا هستند زیرا می توان حجم بیش تری از لوازم را در یک فضای کم جا داد و در عین حال از نظم خاصی برخوردار شد. پس برای بهترین استفاده از فضای بالای کمد می توان از باکس های مخصوص لباس یا لوازم استفاده کرد.

قسمت بندی کردن کشو ها را فراموش نکنید

با تقسیم و اختصاص دادن هر قسمت از فضای کشو به یک سری وسایل خاص هم نظم را به کشوی کمد خود اضافه کنید و هم از فضا استفاده بهتری ببرید. طبیعی است هنگامی که می دانید هر قسمت از کشو مربوط به چه وسایلی است از آشفتگی جلوگیری کرده اید و با کنار هم چیدن وسایلی که سایز مشابهی دارند کوچک ترین فضا را هم از دست نمی دهید.

 

ایده‌های جدید و خلاقانه در استفاده از فضای کمد

ایده‌های جدید و خلاقانه در استفاده از فضای کمد

کتابخانه نقاشی:

یک قسمت از فضای کمد را به یک کتابخانه نقاشی تبدیل کنید. نقاشی‌ها، عکس‌ها یا حتی گلچینی از کتب را در قسمت‌های مختلف کمد قرار دهید تا به یک اثر هنری جذاب تبدیل شود.

کمد تغییرشکل:

از کمد با قفل و فاصله قابل تنظیم استفاده کنید. این کمد می‌تواند به سرعت از یک فضای ذخیره‌سازی به یک دکوراسیون معمولی یا میز کار تغییر یابد.

نورپردازی خلاق:

نورپردازی را به عنوان عنصری اساسی در طراحی فضای کمد در نظر بگیرید. از نوارهای LED یا چراغ‌های خاص برای ایجاد جو خاص و جلب توجه استفاده کنید.

کمد مخفی:

یک کمد مخفی به وسیله دروازهای تاشو یا الکترونیکی طراحی کنید. این کمد می‌تواند برای محافظت از اشیاء یا ایجاد یک فضای پنهان بسیار مفید باشد.

کمد بازی:

اگر کودکان در خانه هستند، یک بخش از کمد را به یک فضای بازی تبدیل کنید. اسباب بازی‌ها، کاغذ و مدادها را به داخل کمد قرار دهید تا کودکان به راحتی به این فضا دسترسی داشته باشند.

 

 

استفاده هوشمندانه از فضای کمد

کمد هوشمند:

از فناوری هوشمند برای بهینه‌سازی استفاده از فضا استفاده کنید. مثلاً کمدی با سیستم خودکار مرتب‌سازی بر اساس نوع لباس‌ها یا فضای هوازی.

کمد هنری:

فضای کمد را به یک گالری هنر تبدیل کنید. تابلوها، عکس‌ها یا اشیاء هنری را به جایی برگزینید که در نگاه اول به نظر یک اثر هنری بیاید.

کمد چندکاره:

از مبلمان چندکاره در کمد استفاده کنید. مثلاً یک کمد که در زمان نیاز به یک میز کار تبدیل شده یا دارای قابلیت تبدیل به یک سرویس چایخوری باشد.

کمد گلدان:

فضای کمد را با گلدان‌ها و گیاهان زینتی تزیین کنید. این ایده به علاوه از افزایش زیبایی، باعث تقویت کیفیت هوای داخلی نیز می‌شود.

کمد بازی‌های مختلف:

یک قسمت از کمد را به بازی‌ها و پازل‌ها اختصاص دهید. با قرار دادن بازی‌های مختلف، این فضا را برای سرگرمی خود و دوستان و خانواده تبدیل کنید.

 3 نکته ریز و کاربردی در چیدمان کمد:

1.با کمی خلاقیت چوب لباسی ها را دوبله کنید. در این روش خلاقانه می توانید با قرار دادن یک چوب لباسی روی دیگری استفاده بیش تری از فضا ببرید.

2.برچسب بچسبانید. با چسباندن برچسب روی لوازم و باکس ها می توانید نظم خاصی به کمد دهید که علاوه بر نظم حتی در یافتن لوازمتان نیز یاریتان کند.

3.می توانید در چیدن ملحفه هایتان کنار هم همگی آن را در یک رو بالشتی قرار دهید تا هم فضای کم تری اشغال کنند و هم کنار هم قرار گیرند.

نحوه مرتب سازی کمد دیواری و استفاده بهینه از فضای کمد

نحوه مرتب سازی کمد دیواری و استفاده بهینه از فضای کمد

مرتب کردن کمد می‌تواند به نظم و آراستگی در زندگی روزمره شما کمک کند. در ادامه چند مرحله برای مرتب کردن کمد آورده شده است:

تمیزکاری:

شروع به تمیز کردن از پایین کمد کنید. اگر لازم است، لباس‌ها و اجناس غیرضروری را بیرون بکشید و کمد را از هر نواحی گرد و غبار پاک کنید.

دسته‌بندی لباس‌ها:

لباس‌ها را بر اساس نوع، فصل یا کاربری دسته‌بندی کنید. برای مثال، لباس‌های رسمی، ورزشی، خانگی و…

سازماندهی اثاثیه و لباس‌ها در کمد به شیوه‌های موثر

استفاده از طبقات:

از طبقات یا جاهایی که به شما اجازه می‌دهند بیشتر از فضای ارتفاعی کمد استفاده کنید. این می‌تواند به بهتر دیده شدن و دسترسی آسان‌تر به اجناس کمک کند.

بهینه‌سازی فضای آویزان:

از آویزها برای آویزان کردن لباس‌ها استفاده کنید. این باعث می‌شود لباس‌ها بهتر نگه‌داری شوند و فضا را بهینه کنند.

جعبه‌ها و سبد‌ها:

از جعبه‌ها یا سبد‌ها برای ذخیره اجناس کوچک، لوازم جانبی یا حتی کفش‌ها استفاده کنید. این اقلام را دسته‌بندی کنید تا به راحتی پیدا شوند.

برچسب‌گذاری:

این کار به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به دقت اجناس مورد نظر را پیدا کنید. برچسب‌گذاری لباس‌ها، جعبه‌ها و سبد‌ها را فراموش نکنید.

 

نظم ایجاد کنید و حفظ کنید

نظم ایجاد کنید و حفظ کنید

یک برنامه ثابت برای نظافت و مرتب کردن کمد خود ایجاد کنید. مثلاً هر هفته یا هر ماه یک بار وقت بگذارید تا نظم را حفظ کنید.

کاهش اجناس غیرضروری:

مواردی که بیش از حد استفاده نمی‌شوند یا از آنها استفاده کمتری می‌کنید، به طور دوره‌ای بررسی کنید و اگر نیاز نیست، آنها را حذف کنید.

نگهداری از ترتیب:

هر بار که از کمد استفاده می‌کنید، سعی کنید ترتیب را حفظ کنید و لباس‌ها را به جای اصلی‌شان برگردانید. این باعث می‌شود که کمد همیشه مرتب باقی بماند.

نظم الکترونیکی:

اگر امکان دارد، از سیستم‌های نظم الکترونیکی مانند سیستم‌های خودکار مرتب‌سازی برای لباس‌ها یا نورپردازی هوشمند کمد استفاده کنید.

پست های مرتبط