خدمات چیدمان کامل اثاثیه در منزل جدید

 

چیدمان کامل اثاثیه در منزل جدید

اگر در حال خواندن این مقاله هستید یا قرار است اسباب کشی داشته باشید و از الان قصد دارید با چیدمان اثاثیه منزل آشنا شوید و برنامه ریزی کنید و یا همین الان دور و برتان را کارتن هایی پر از وسایلی که نمیدانید باید چه بلایی سرشان بیاورید پر کرده است.
در هر صورت اگر قصد داری وسایل خود را از کارتن در بیاورید و نمیدانید از کجا شروع کنید این مقاله برای شماست پس به خواندن ادامه دهید.
چیدمان اثاث منزل با توجه به این که شما چطور به آن نگاه می کنید, می توان این مرحله را به عنوان یک پروسه دلهره آور بعد از یک اسباب کشی خسته کننده دید یا یک فرصت برای چیدمان منزل جدید قلم داد کرد.مهم نیست که شما چه حسی به آن دارید , اما 2 چیز مسلم است:
1- شما برای بازگشت سریع به زندگی عادی نیاز به خارج کردن وسایل از بسته بندی به سرعت دارید.
2- شما همه وسایل را نمی توانید در یک روز از بسته بندی خارج کنید , هر اندازه که شما مایل به این کار باشید.

 

مراحل مقدماتی باز کردن اثاثیه منزل
چیدمان وسایل بسیار ساده و پیش بینی شده است, اما ممکن است به یک دردسر بزرگ تبدیل شود اگر از روی اصول آن را انجام ندهید.در ضمن , چندین کار قبل از شروع چیدمان اثاثیه باید انجام دهید:
چیدمان وسایل شاید ساده تر از بسته بندی به نظر برسد اما اگر بدون برنامه پیش بروید، فرایند چیدمان اثاثیه منزل شما ممکن است بیشتر از یک هفته طول بکشد و در آخر بخاطر کلافگی و خستگی وسایل خود را در هرجا که میتوانید بچپانید و هیچوقت آن طور که باید آن ها را مرتب نکنید.

در ادامه نکاتی که برای چیدمان اثاثیه منزل نیاز دارید را معرفی میکنیم:

• قبل از چیدمان سیستم گرمایشی را سرمایشی خانه را بکار بندازید تا گرما زده یا یخ زده نشوید.
• مهم ترین وسایل خانه مانند یخچال، گاز، تلفن و… را راه اندازی کنید تا آب خنک داشته باشید و بتوانید برای خود چای یا قهوه درست کنید. فضای کوچکی نیز در نشیمن برای استراحت های کوتاه خود فراهم نمایید.
• به محض انتقال وسایلتان به خانه جدید برای حفظ امنیت خانه قفل درب خانه را عوض کنید و هرگز به قفل قبلی خانه نباید اعتماد کنید.
• خانه جدید را از نظر آماده بودن برای سکونت چک کنید!
• قبل از اینکه اسباب کشی را شروع کنید باید حتما خانه جدید را از همه لحاظ چک کنید تا کم و کاستی نداشته باشد. در این خصوص بهتر است تمامی شیرآلات، گاز ، برق ، تلفن و غیره را چک کنید و از درست کار کردن آن ها اطمینان حاصل نمایید. و بعد از آن عملیات نقل مکان را شروع کنید.
• هنگام رسیدن تمام وسایل را با لیستی که از قبل تهیه کرده بودید چک کنید تا وسیله ای گم نشده باشد یا ضربه نخورده باشد.
• وسایل و جعبه ها را مرتب کنید و آنها را به اتاقهای مربوط به خودشان انتقال دهید.
• نقشه اتاقها را طراحی کنید تا وسایل بزرگ را از روی وسایل کوچک به اتاقها منتقل نکنید.
• خانه جدیدتان را تمیز کنید.تمیز کردن یک خانه خالی از وسایل بسیار آسانتر از یک خانه پر از وسیله است اما اگر خودتان وقت این کار را ندارید با استخدام نیروهای حرفه ای قبل از روز اسباب کشی این کار را انجام دهید.
• وسایلی را که نیاز روزمره شماست و به آنها نیاز دارید را در ابتدا خارج کنید.
• ابتدا جعبه های بزرگ را باز کنید.
• وسیله ای را داخل جعبه جا نگذارید.صرفا چون جای مناسبی را پیدا نمی کنید.
• هیچوقت تمامی وسایل را باهم باز نکنید زیرا فقط دور خود را شلوغ میکنید و بیشتر گیج میشوید.
• نیازهای خانه را از قبل پیش‌بینی کنید و هر چه سریع‌تر اقدامات مربوط را انجام دهید. برای مثال اگر در اتاق خوابتان هیچ کمدی ندارید، بهتر است قبل از اسباب‌کشی به فکر خرید یا ساخت یک کمد دیواری چوبی جدید در اتاقتان باشید تا بعداً به مشکل برنخورید.
• برای هر یک از اعضای خانواده کاری در نظر بگیرید و حتی اجازه دهید فرزندانتان نیز با جمع کردن لوازم اتاق خودشان مشغول شوند و در این کار مشارکت داشته باشند.
• ابتدا کارهای اصلی را انجام دهید و برای باز کردن همه کارتن‌ها و لوازم غیرضروری زیاد عجله نکنید. به جای اینکه خودتان را خسته کنید بهتر است بعد از اینکه لوازم ضروری را جاسازی کردید کمی استراحت کنید و آرام آرام باز کردن کارتن‌های دیگر را شروع کنید.

چه چیزهایی را ابتدا از بسته بندی خارج کنیم؟
جعبه های حامل وسایل ضروری باید در ابتدا باز شوند تا نیاز های فوری شما را رفع کنند.
برای مثال لوازم بهداشتی، خوراکی شارژر ها و … که به آن ها در روز اول نیاز پیدا میکنید. بهتر است این لوازم را همراه خود به خانه جدید حمل کنید تا گم نشود.

 

کدام اتاق را اول بچینیم؟
اگر شما زود رسیده اید و بیشتر از 6 ساعت زمان دارید بهتر است با آشپزخانه شروع کنید سپس به اتاق ها و حمام بپردازید.
اگر بعد از ظهر یا دیر وقت به مقصد رسیدید بهتر است اول اتاقها و سپس حمام را چیدمان کنید تا بعد از گرفتن دوش اب گرم به استراحت بپردازید تا برای فردا صبح زود و انجام چیدمان آشپزخانه آماده باشید.
با توجه به برنامه ریزی انجام شده ممکن است شما زمان کافی برای چیدمان اتاق ها را در روز اول نداشته باشید پس ابتدا وسایل مورد نیاز را از جعبه ها خارج کرده و سپس در روز دوم به تکمیل آن بپردازید.

 

هرکارتن را در جای خود قرار دهید

بهترین کاری که باید در زمان بسته‌بندی و کارتن بندی لوازم منزل مدنظر قرار دهید، این است که کارتن‌های مربوط به هر اتاق را از قبل علامت‌گذاری کنید تا در زمان چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی راحت‌تر بتوانید آن‌ها را از هم جدا کنید. این گونه لازم نیست برای چیدمان اثاث و لوازم منزل هر بار به صورت تصادفی یک کارتن را باز کنید و تازه ببینید که این کارتن مربوط به کدام بخش است.
حتی میتوانید در زمان اسباب کشی کاغذی روی کارتن ها بچسبانید و تمامی وسایل داخل آن را مشخص کنید. این مار وقت زیادی میگیرد اما باز هم در زمان چیدمان اثاثیه صرفه جویی میشود.

 

چیدمان اثاثیه آشپزخانه در اولویت قرار دارد

اگر از ابتدا و در زمان بسته‌بندی لوازم برچسب و یا علامتی روی کارتن‌ها چسبانده باشید، حال می‌دانید کدام بسته‌ها مربوط به آشپزخانه است. بعد از اینکه لوازم آشپزخانه را مشخص کردید، ایده خوبی است که چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی را از همین جا شروع کنید.
برای اینکه کنترل بهتری روی کارها داشته باشید و سرعت کارتان را افزایش دهید، می‌توانید روی هر کابینت یک برچسب بزنید و بنویسید که مربوط به چه وسیله‌ای است. این‌گونه با دیدن برچسب «پارچ و لیوان» به سریع به سراغ کمد مخصوص آن می‌روید و برای چیدن «ادویه‌ها» نیز به راحتی می‌توانید آن‌ها را در کابینت مخصوص به خود قرار دهید.

 

چیدمان اتاق خواب پس از اثاث‌کشی
بعد از آشپزخانه بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ اتاق خواب‌ها بروید و لوازم هر اتاق را جدا کنید. ملحفه‌های مربوط به تخت دو نفره و یک نفره را جدا کنید و قبل از هر کاری تختخواب‌ها را مرتب کنید تا برای خوابیدن و استراحت کردن آماده باشد. اگر در خانه فرزند یا افرادی هستند که با شما زندگی می‌کنند، بهتر است ابتدا مکان استراحت همه اتاق‌ها را تکمیل کنید و بعد از آماده کردن محل خواب به سراغ کارتن‌های دیگر بروید و لوازم را داخل کمد و قفسه‌ها جاسازی کنید.

 

قرار دادن لوازم در داخل کمد
بعد از رسیدگی به ضروریات دیر یا زود باید سایر لوازمتان را نیز داخل کمد بچینید و همه چیز را منظم کنید. بهتر است بعد از اینکه همه بسته‌های ضروری را باز کردید و وسایل بزرگ را کمی جاسازی کردید، به سراغ کارتن‌های دیگر که قرار است داخل کمد قرار دهید، بروید. در این مرحله نیز بهتر است قبل از هر کاری کمد هر وسیله را مشخص کنید. کمد لباس فرزندتان را مشخص کنید و کارتن مربوط به او را در کنار کمد مربوط به آن قرار دهید و لباس‌های خودتان را نیز که باید در کمد اتاق خواب خودتان باشد، در کنار آن بگذارید.
کارتن‌ها و چمدان‌های مربوط به هر کمد را در کنار آن قرار دهید و هر زمان که وقت کردید، شروع به چیدمان اثاث داخل کمد‌ها کنید.
برای شروع ابتدا لباس‌هایی را که همراه جالباسی داخل چمدان جاسازی کرده بودید داخل کمد آویزان کنید و بعد به سراغ سایر لباس‌ها بروید. سعی کنید ابتدا یک چمدان یا کارتن را خالی کنید و بعد به سراغ کارتن بعدی بروید تا دور و برتان شلوغ نشود. لباس‌های خارج از فصل را جدا کنید و آن‌ها را در قسمتی جداگانه قرار دهید.

 

مرتب کردن انباری
آخرین جایی که به سراغ آن میروید انباری است زیرا در آخر میدانید چه چیزهایی باید به آن جا منتقل شود.
بهتر است از فضای انباری خود به بهترین شکل استفاده کنید و سعید کنید قفسه در آن نصب کنید.

چرا از شرکت‌های ارائه خدمات چیدمان کمک بگیریم؟
چممکن است شما فردی شاغل باشید و در روز زمان کمی برای چیدمان اثاثیه منزل داشته باشید که باعث میشود زمان چیدمان اثاثیه بسیار طولانی شود و نتوانید به زودی به حالت طبیعی زندگی خود برگردید، بهترین کار برای صرفه جویی در وقت بهتر است که از یک شرکت معتبر در زمینه اسباب کشی و چیدمان اثاثیه منزل استفاده کنید.
اتوبار بهار با سال ها تجربه در زمینه اسباب کشی منزل و چیدمان اثاثیه منزل به بهترین شکل ممکن چیدمان وسایل شما را به عهده میگیرد و از دغدغه های شما کم میکند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط